Dag 5 Wawa - Thunder Bay 9 mei 2015. Zaterdag.

9 mei 2015 - Thunder Bay, Canada

Zo, weer helemaal het meisje na 20 uur slapen een paracetamol en 3 liter water.
We beginnen met een grijze dag en 7 graden op de teller. Nog even naar de Wawa gans van Karel's oom gaan kijken. Het is te koud voor de waterval, maar die zullen we nog genoeg zien.
We gaan richting Thunderbay. 473 km verderop. Onderweg gaan we kijken wat we tegenkomen.
Het landschap is nu heuvelachtig. We komen door White River. De " geboorteplaats" van Winnie de Pooh. ( zie je wel....... Donald Duck was here)
Iemand heeft hier vroeger een verweesde berenpup gevonden en meegenomen naar dit dorp. De schrijver heeft dit als inspiratie gebruikt en de typetjes uit het dorp als de vriendjes van het beertje genomen. Het was hier vroeger normaal om een berenpup mee te nemen en op te voeden. Er werden zelfs familiefoto's met beren gemaakt begin 1900. Vraag me af wat er met de beren gebeurde als ze groot waren.
Gaan ze dan terug het bos in of opgegeten? De vraag is: is Winnie als Berenburger of als beer en burger van White River geëindigd.
We gaan door naar Marathon. Even naar pebble beach. Okmoi.
Veel kiezels en hout op het strandje. Maar een prachtig uitzicht. Even een "koffie take away "zoals Theo ze besteld. Die obers elke keer" oh a coffee to go? " Haha eigenwijs.
De lucht wordt wat blauwer en dat rijdt weer een stuk prettiger.
De meren en de dennenbomen blijven mooi maar het wordt inmiddels wel een beetje een groene waas. Zo'n grote Well of Heezerbosch heb ik nog nooit gezien. En dit is pas de vijfde dag! Toch verveelt het geen moment.
Bij Redrock rijdt er ineens een oversized vrachtwagen voor ons. Hij neemt elk uitzicht weg en om eronderuit te komen nemen we een afslag richting een "old school alpaca farm" Leuke beestjes. Mooie farm en na een paar sokken in de winkel van sinkel. ( huiskamertje) gaan we weer verder.
20 km van Thunderbay lijkt het wel of we in Noorwegen langs de fjorden rijden. Prachtige steile bergen rijzen uit het water op.
We rijden naar de Terry Fox lookout. Deze jongen begon de transcanadian weg te lopen nadat hij kanker had gehad en een been was geamputeerd. Dit om geld in te zamelen voor onderzoek. Enfin lees het maar op de foto. Indrukwekkend. Ook het uitzicht.
En zo komen we moe maar voldaan aan in Thunder Bay. Vanavond een pilsje pakken. Het is zaterdag dus morgen een vrije dag. Haha.

1. Lies Gosens:
    10 mei 2015
    Mooi verhaal met veel humor !!!
  2. Helma Peeters:
    10 mei 2015
    Fijn dat je het leuk vindt ! Daar doen we het voor. !