Dag 6 Maandag. 31-10-16

31 oktober 2016 - Praia, Kaapverdië

We gaan weer verder. Slaan een eiland (Maio) over. Daar is alleen woestijn en dat hebben we genoeg gezien in Boa Vista
We heben vandaag een relax en reisdagje. 'S morgens lekker lezen en chillen op het terrasje en na de middag op de plain naar Santiago. Even resumé voor de mensen die willen weten hoe Boa Vista is. Het is een klein dor en vlak eiland met een stuk of 4 bergen. 3/4 van het eiland is woestijn. We zijn nu aan het einde van de regentijd maar het is nog niet eens echt weelderig groen. Ik denk als je hier voor de regentijd komt het echt dor en droog is.
Het waait wel altijd en met dat woestijnzand is het niet echt prettig als je in zo'n hoos terecht komt. Behalve als je puistjes hebt of vervelt want het is een gratis peeling.
De mensen zijn arm maar trots en vriendelijk. Ze lachen en zwaaien altijd.
De grootste "pain in the ass" zijn de Senegalezen die je proberen de nepsouvenirs te verkopen en je hun winkeltje proberen in te praten.
Maar ze zijn niet echt vervelend. Als je ze met wat meelullen en humor afwimpelt blijven ze meestal niet meer meelopen. ( tot je de volgende keer voorbij komt)
In Turkije werden ze soms kwaad maar dat heb je hier niet.
Ga je allen voor zon en strand en verder relaxen dan zit je goed voor een paar weken.
Hoewel wij een paar dagen regen hadden en veel wolken is er altijd wel een straaltje zon te vinden. Neem wel zonnebrand en DEET mee want het zijn maar kleine mugjes maar ze prikken en jeuken alleen 's nachts. Met drie dagen op het Eiland heb je alles gezien, wat ons betreft dan.
Om half 5 komen we aan in Praia en worden door Hanstaxi in chocolade kleur opgepikt.
De eerste tegenslag die we te verwerken krijgen is dat het morgen Allerheiligen is dus een feestdag. Dan blijkt de veerboot naar Fogo alleen op maandag Woensdag en vrijdag te varen.
Maar flexibel als we zijn besluiten we op vrijdag dan maar naar Fogo te gaan en tot die tijd maar Santiago te ontdekken.
In dat uurtje dat het nog licht was is het meteen al duidelijk dat het hier een stuk groener is.
Praia is de hoofdstad en komt vriendelijk over.
We gaan te voet op verkenning uit op zoek naar eten.
Na een wandeling en de nodige berggeitachtige avonturen belanden we in een restaurantje ........ naast ons Hotel. Met dank aan "sygic" de app van Theo. Haha
Gps zonder internet das handig!!
Het restaurant was zo goedkoop dat we maar een salade vooraf namen omdat we ,voor die prijs ,weinig verwachtte. En toen kregen we toch een vracht tonijn en octopussen te verwerken!!
We konden het niet op. En intussen twee mannen naast ons die proberen een gezellig praatje in creoolsengelsportugees met ons te voeren
Heel gezellig allemaal maar we moeten veel regelen voor komend weekend dus gaan we maar weer naar het Hotel waar WiFi is en waar we kunnen slapen. Trusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade