Dag 20-21 dinsdag-woensdag 15-16-1-2019 Can Tho-Geldrop

15 januari 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Een late wakeupcall en na een lekker ontbijt zitten we alweer in de bus. We gaan met een boot naar de floating market. Allemaal boten met stokken waar de groenten of het fruit aan hangt. Hoog boven de boot uit zodat je van verre kunt zien wat ze verkopen.

In Thailand waren het kleine bootjes en keek je er zo op. Dus daar was het wat fleuriger. Hier zijn het hele grote boten en ligt het meeste fruit in het ruim. We varen een stuk of drie keer op en neer, mooi om te zien. We kopen wat ananas wat kunstig wordt geschild en  schoon gemaakt.

Dan nog even de markt op en dan een hele tijd bussen voor de laatste lunch.

Hier krijgen we ballen met kleefrijst. Elke kant van de tafel krijgt een bal en de vraag is wat er in zit.

Ik kan nog nét wachten tot alle foto’s zijn gemaakt en maak de bal stuk met de lepel. Ineens word bord met bal voor mij weggegrist door een ietwat geïrriteerde serveerster. Blijkt daar een kleine show aan vast te zitten met openknippen en samenvouwen en zo.

Het is niet meer goedgekomen tussen die serveerster en mij..... jammer van de laatste indrukken en de eerste opvlieger van deze reis.

Iedereen zat te lachen en ik een rooie kop.

Na het eten laatste geld kapotgeslagen en naar het vliegveld.

Toespraken in de bus, fooien geregeld, applausje gegeven en , natuurlijk,  een enquête ingevuld.

Dat laatste vind ik altijd zo’n moodkiller. Overal moet je een enquête voor invullen tegenwoordig.

Nu weer naar huis. Hongkong overleven en slapen in het vliegtuig.

Het was een mooie reis en we hebben veel geleerd en gezien. Leuke mensen ontmoet en veel, heel veel gelachen. Maar ook af en toe stil gevallen vanwege de geschiedenis van dit land en deze mensen. Noord of zuid. Het zinloze van elke oorlog is weer eens duidelijk geworden. Maar Vietnam is nooit veilig geweest volgens mij. Altijd wel door een ander land overheerst of bezet geweest en pas de laatste paar decennia een bloeiende natie aan het worden. Hopelijk blijft dat goed gaan.

We zijn de eerste tijd echter niet meer van de groepsreis. Het is heel leuk maar vermoeiend en je wilt niemand tot last zijn als het een keer wat minder gaat.

Aan de andere kant hebben we nu dingen gezien en gedaan die we met z’n 2 nooit zouden hebben gedaan. Ook het feit dat alles is geregeld is erg handig. We hebben geluk dat het een groep van 13 was. Met 30 man hadden we minder leuk gevonden. Al met al. Over een paar jaar misschien weer eens proberen.

Nu gaan we misschien weer naar Zuid Afrika. Andere route als de vorige keer en auto huren. . Wie weet.......

1. Gerrie:
    15 januari 2019
    fijne terugreis, bedankt voor de mooie verhalen
  2. Ivonne Heijlen.:
    15 januari 2019
    Goede terugreis! Weer een mooie herinnering erbij.
  3. Ewald:
    15 januari 2019
    Safe Travels and Happy Trails!
  4. Karin van Kemenade:
    15 januari 2019
    Goede terugreis en welkom thuis. Nagenieten van mooie herinneringen en alvast verheugen op een nieuwe reis. Ik vond je verhalen weer boeiend! Bedankt.
  5. Wim van Deursen:
    15 januari 2019
    Goede terugreis allebei. En bedankt.
  6. Yvonne Curvers:
    Goede terug reis.
  7. Marianne:
    15 januari 2019
    Goede reis terug en slaap ze
  8. Wim:
    15 januari 2019
    🛫✈️🛬 Goeie terug reis...!!!
  9. Menno:
    15 januari 2019
    đã về nhà chưa chuyến đi tốt và ngủ ngon

cảm ơn vì những câu chuyện và hình ảnh

; )
  10. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    16 januari 2019
    Goede terugreis en thuis heerlijk uitrusten😊