Dag 2 4/5/14 Flachau

4 mei 2014 - Flachau, Oostenrijk

Om 6 uur al wakker even vanalles gelezen en de route van vandaag bekeken. Venetië is al van de baan dat bewaren we ooit voor een citytrip met de dames. We rijden vandaag eerst maar eens naar Oostenrijk. Nee niet op bezoek bij onze vrienden. Dat is te ver om.
Om twee uur de grens met Oostenrijk gepasseerd en snel van de duffe snelweg af. Wat saai is dat! Duitsland is te groot en te dichtbij. Dat kunnen we altijd nog op ons gemakkie doen als we rollatorrijp zijn. En het weer is ook niet uitnodigend om een lekker terrasje te pikken. Na Salzburg gaan we dus binnendoor. En zoals gewoonlijk is de benzine bijna op. En zitten we net in een achterafje. Dus geen pomp te vinden. Pas op het laatste moment nog net op tijd voor de bergen. Met klotsende oksels want het werd spannend!! Vinden we een pomp. Nadat we hadden getankt zagen we de ene na de andere pomp.....natuurlijk!!
We stoppen in Flachau. Een appartement voor weinig en prachtig uitzicht. We boffen weer eens. Mooie alpenweides en toch uitzicht op de bergen.
We gaan vroeg eten. Bij Moakei Markterwirt in Altenmarkt im Pongau. Hele naam maar leberknödelsuppe hadden ze niet haha dat wordt dan op de terugweg waarschijnlijk. ( over een paar weken) eerst de zon opzoeken. Het is nog frisjes hier in Oostenrijk. Wel een heerlijk zonnetje. We zitten net in het laagseizoen. De meeste gasthofen hebben vakantie en er is weinig te doen. We gaan voor een baileys in de huiskamer van het appartementje. Lekker lezen, luieren op de bank. En even ' breaking bad' kijken. Net een zondagavond. En bij het inloggen krijg ik een mailtje dat ik het vorige gasthof vergeten ben te betalen. Maar vlug even goedmaken. Tot morgen.