Dag 13 15/5/14 donderdag

15 mei 2014 - Mégara, Griekenland

Gisteren in het hotel voetbal gekeken. ( Theo dan). Palatinaikos tegen iemand anders
Er zaten nog wat jonge Griekse goden, vrienden van de eigenaar. Maar over het algemeen een lauwe bedoening. Tenminste als je het vergelijkt met PSV in de MIXX.
De Restina ,en zeker die tweede halve liter bij het avondeten , had er nogal ingehakt merkte ik vanmorgen aan mijn hoofd. Ik had mijn eerste kater deze vakantie.
Maar na een uurtje in de zon was het weer over en konden we weer door.
Vandaag staat Athene op het programma.
Om half 12 zijn we er. Na een uur zoeken hebben we eindelijk een parkeerplaats bij iemand op zijn binnenplaats gevonden. We gaan de tempel van Zeus bekijken en de Akropolis. Maar dat is teveel klim. Wel het theater van Dionissos.
We weten om half twee weer precies waarom we de grote steden vermijden en gaan weer verder. Toch mooi die oude keien.
We bespreken een hotel in Megara. Het is er prachtig. Staat helemaal buiten de stad op een klif. Maar eerst even een fles Baileys halen voor op de kamer vannacht. We rijden door naar het volgende dorpje. Maar vinden alleen een winkeltje bij een benzinepomp. Daarvóór hebben we een supermarkt gezien aan de andere kant van de weg. Bij de benzinepomp koop ik vast een fles retsini want je weet het nooit. Terug richting hotel zijn we de grote supermarkt voorbijgereden. Theo draait de auto en bwaff!! Een ander rijdt pal op onze achterbumper. Flinke deuk, stukje bumper eraf. Andere auto voorkant in elkaar. Maar niemand gewond gelukkig. Meteen mensen erbij en druk gebabbel in het Grieks.
Politie erbij, en de vader van de jonge student in de andere auto wordt gebeld. Een ander dik mannetje bemoeit zich er ook mee het is een chaos. Theo ( heel cool ) even controleren of de muziek het nog doet omdat de cd speler aan die kant zit! Politie vraagt of ze iets voor ons moeten doen, en ik heel strand
 " bij ons komen ze niet voor een materieeltje". Dus die gaan weer. Komt die vader van die jongen aan. Politie moet terug anders wordt die auto niet meteen gemaakt. Enfin alle papieren ingevuld wachten op de politie. Die moesten weer een kopie maken van de groene kaart op het bureau dus zo terug! etc etc etc. Enfin om half vier was de botsing en om half acht zaten we pas weer in het hotel. Zonder Bailey. ( maar dat is in ruime mate aan de bar voorradig). Gelukkig alleen maar blikschade en niemand van de klif gedonderd. Het blik deuken we thuis wel uit en we kunnen nog rijden. Helaas voor de tegenpartij moet die weg getakeld worden.
We gaan gewoon vrolijk verder. Het hotel is een waar genot. Balkon boven de zee en een uitzicht !! Wauw.!!  Een grote luxe kamer. En een bar erbij. We gaan vandaag niet meer weg met de auto. Blijven hier wel aan de bar hangen. Het is weer donderdag. Dag 13!!!