7-10 Dag 23 Giarre

7 oktober 2022 - Milaan, Italië

Vrijdag.

Hopelijk horen we vandaag iets.

Vanmorgen het huishouden gedaan. Beetje afwassen en opruimen. Het is per slot van rekening vakantie. En Daniele doet de was en zorgt dat alles weer is bijgevuld.

Ik was van plan om vandaag naar de Hortus Botanicus te gaan. Maar het blijkt een begraafplaats te zijn.

Eerst denk ik nog dat ze entreegeld vragen, maar het blijkt parkeergeld te zijn. Haha ik vond het al zo raar! Een hokje waar je een kaartje koopt voor de begraafplaats.

De Hortus ligt nog verder weg dan de Peugeot garage dus dat laat ik maar even in het vat zitten.

We krijgen een appje van de garage dat de bestelde ventilator niet past. Nu zinkt bij mij ook de moed in de schoenen.Ik denk dat we hier maar moeten blijven overwinteren. Het spaart thuis in elk geval gas en elektriciteit uit dus zitten we hier nog goedkoper! Haha

Maar ze gaan nog iets proberen ,bij Peugeot, en vanmiddag horen we weer meer.

Theo stort zich maar weer eens op het internet, waar de onderdelen te koop staan.

We overleggen maar weer wat we doen als dit…..als dat…Maar het heeft weinig zin voor we vanmiddag iets horen.

Dan maar even naar het pleintje voor een cappuccino en een espresso. Even de kerk in voor nog een kaarsje. Helaas geen heilige Christoffel aanwezig. Misschien helpt het hoofdaltaar. Ditmaal een echte kaars en geen lêmke op batterijen zoals in die andere kerk. Haha.

Dan naar een klein kruideniertje,bakker, slager en alles bij elkaar in een hokje. Ik krijg dejavu’s van 60 jaar geleden bij Houbesjang. De VIVO winkel in Tungelroy.

We slaan meteen wat pasta in voor vanavond. Want gisteren heb ik gekookt, dus dat hoeft de eerste tijd niet meer. Haha.

Het heeft zijn charme om alles af en toe zonder Google te vragen. Met handen en voeten iets duidelijk maken is wel zo leuk.

Dan is het afwachten…….

Er schijnt een beving te zijn geweest van 2.9 bij Catania vanmorgen. Hebben we niks van gemerkt. Maar Etna hoest een beetje anders dan wat we normaal zien. Tja. Je moet jezelf bezig houden. Dus maak ik het voor mezelf maar een beetje spannender dan het eigenlijk is.

We horen vandaag niks meer van de Garageman:  Flavio. Morgen maar weer bellen.

1. Menno:
    7 oktober 2022
    Erg teleurstellend, zolang wachten op een onderdeel en dan past het niet.. jullie geduld wordt zwaar op de proef gesteld..

Er moet toch wel ergens een instantie zijn die het juiste onderdeel kan traceren, bestellen en verzenden ?

Tanta fortuna e forza !
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    7 oktober 2022
    Ach het is niet moeilijk geduldig te zijn hier. Alleen vervelend dat je steeds niks hoort als ze beloven te bellen.
  3. Gerrie:
    7 oktober 2022
    Sterkte met de auto, overwinteren is t goedkoopste, maar Theo kan straks niet meer biljarten zonder training elke week, groetjes samen
  4. Anneke Peeters:
    7 oktober 2022
    Jij bent intussen toch wel een prof in geduld zeker??? Hoe lang blijven jullie nog onderweg? En hoeveel mooie verhalen heb ik al gemist??? Maak er samen maar weer een geweldig avontuur van. Ik zie er naar uit.