13-8 dag 15 dinsdag. van Sauda-Bryne

13 augustus 2019 - Bryne, Noorwegen

We zijn er weer om 6 uur op . De laatste dagen willen we er nog alles uitpersen.

Dus om acht uur al op pad en happy go lucky :het lijkt alweer wat op te klaren  in het dal!

Hoewel....... hier in de bergen verandert het weer met de minuut.

We rijden naar het Suldal. Langs het Fjord af. Ook in de mist en de wolken zijn de bergen mooi en onheilspellend.

Als we het pontje oprijden in Nesvik schijnt de zon. We gaan er af in Helmaland. ( In het Noors Hjelmeland ) en vervolgen onze weg op route 13. Het wordt drukker op de weg. We zitten in de buurt van Stavanger. We nemen even een afslag naar een klein dorpje. Mooi, de mensen wonen op het water met een garage voor de boot aan huis. Wat een luxe!  Maar ja. Het zal wel nodig zijn om ergens te komen met al die eilandjes in de buurt. Je gaat niet elke dag via de toeristische route naar je werk,  lijkt me.

Het blijft ondanks alles toch regenen. Maar wat is een Fjord zonder wolken? Ook in de regen heeft het zijn charme. Maar als je dit twee weken zou hebben dan baal je wel als een stekker.

We nemen het pont in Tau naar Stavanger en gaan dan naar Øvre Holmegate. Een kleurrijke buurt in Stavanger. Daar zijn veel kroegjes en het moet een leuk straatje zijn. Ben benieuwd. Een beetje kleur op deze grijze dag zou wel fijn zijn.

Mijn collega zit zelf op een toer. Dus waarschijnlijk gaat dat pilsje niet door. Maar we hebben altijd Eindhoven nog. Haha.

Op de boot staan we achter een huurauto uit Boekel. Dus we zijn weer bijna thuis !

We reserveren een nacht in Bryne en gaan Stavanger in.

Inderdaad een bakkie koffie in de kleurrijkste straat van Stavanger doet wonderen , en ook de zon begint te schijnen. Elke keer als we uitstappen gaat de zon helemaal los! Heb ik die gelukstrol van de week niet voor niks gekocht.

Hierna gaan we naar de stenen zwaarden. Een eerste herinnering aan de Vikingen. De zwaarden staan voor een veldslag die door de Vikingen is gewonnen op stammen in het oosten. Waardoor Alle Noorse stammen verenigd werden en Noorwegen ontstond.

Het is pas half drie dus we gaan op zoek naar iets leuks. Maar de anticlimax is te groot. Weg, fjorden en dramatische landschappen. Hallo, snelweg,heuvels, stad,graffiti,windmolens, golfbaan en sjiek hotel.

Er zit niets anders op dan een pilsje te pakken op het terras bij de golfbaan van het hotel. En naar de robotgrasmaaier te kijken en te mijmeren over alle indrukken die we hebben gehad. Maar wel in het zonnetje!

Maar ho eens! Het is nog niet voorbij. Nog een paar dagen te gaan. Dus wie weet wat morgen brengt..........

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annie van Hooff:
    14 augustus 2019
    Hé , is het nu bijna voorbij ? Jammer ,heb er zeer van genoten van je verhalen . Mocht je van werk veranderen ,zou je nog altijd schrijfster kunnen worden ,. Neem aan dat jullie ook genoten hebben . Bedankt , en het gaat jullie goed .
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    14 augustus 2019
    Nog Twee dagen Annie. Maar bedankt en leuk dat je meegenoten hebt. De laatste dag zal niet veel zijn dat is Duitsland. En alleen maar rijden.