1) Dinsdag 28/8 vertrek naar Annweiler

28 augustus 2018 - Annweiler am Trifels, Duitsland

Om 10:15 zijn we vertrokken. Nog efkes 3 keer terug naar binnen. Achterdeur dicht, cd’s vergeten en briefje voor buurman schrijven.

Maar Dan zijn we ook los.

Heerlijk zo met de eigen auto. Je kunt alles wat je maar denkt nodig te hebben meenemen. Dus een overkill aan opladers, snoertjes en batterijen mee. Deze kwamen we vaak te kort als we vlogen. Ook het gasstelletje en kookspullen voor de picknicks liggen achterin. Haha. Of we dat gaan gebruiken is een tweede.

Om half twee zijn we in Luxemburg om een tank vol te gooien. We hebben alleen nog maar snelweg gehad omdat we deze route al vaak hebben gedaan. Maar om een uur of vier gaan we er dan toch vanaf om een leuk plaatsje te zoeken. We vinden er een en komen bij een soort kurort. In de pfalzregio.  Ergens bij Karlsruhe. We zitten midden in de bossen en bij een Burcht. Even een korte wandeling naar het dorp. Er werd ons een pizzeria aangeraden ,maar waarschijnlijk krijgen we nog genoeg Italiaans eten deze reis , dus ik ga voor de plaatselijke kost. Erg avontuurlijk vind ik Theo krijgt een schweineneck en ik een braadworst een hamschijf en een leberknödel met zuurkool. Nou,  dat is houthakkerskost voor een week! Snel maar weer terug naar de  gasthof want daar is WiFi en Ajax moet spelen vanavond . Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om daar iets van te zeggen. Hij heeft de hele dag gereden en moet ook al zijn biljartavondje missen. Dus ik ga lekker lezen en een g&t nuttigen. en morgen verder. Maar wel de snelwegen vermijden, daar hebben we genoeg van gehad en we willen ook nog wat zien!