Dag 8 dinsdag 25-4-2017

25 april 2017 - Scottish Borders, Verenigd Koninkrijk

We zijn laat op,geen ontbijt maar ee is een Subway in St Andrews. En dat niet alleen. Een prachtige oude stad met een ruïne van een klooster en mooie kerken.

Na het ontbijt nemen we de kustroute. We zijn bijna van de Whiskey stokerijen af maar zitten nu op de golfbanen route.

We komen langs oude vissersdorpjes. En zien veel zee. Dan even een koffie break bij Elie Castle. Alpaca's in de tuin en de raven op de toren. Prachtig ! Zo hoort het te zijn. Dat gekras van de vogels maakt het een beetje spookachtig. We doen geen tour want we hebben het wel gezien. Een mens kan maar een bepaalde hoeveelheid protserigheid aan. En ik heb ook mijn portie opgezette jacht trofeeën al gehad.

Op naar Edinburgh, een prachtige stad. Die bewaren we voor een citytrip. We rijden door het centrum en werkelijk prachtige oude gebouwen, kastelen, kerken, kloosters. Alles op een heuvel indrukwekkend. Af en toe een draak van een glazen winkel er tussen maar zeker een herbezoekje en cityhopper waard.

We gaan verder naar de laatste plek waar ik even wil kijken. Rosslyn chapel. Sinds Dan Browns Da Vinci Code wil ik die al met eigen ogen zien. En het ziet er precies uit zoals ik had gedacht. Een kleine kapel met meer beeldhouwwerk dan menig cathedraal. Elk stukje steen is een voorstelling van iets of heeft een betekenis. Erg indrukwekkend en veel duiveltjes en aardmannetjes omdat het eerst een natuurgodsdienst diende en Jezus er later bij is gekomen.

Met een fikse hagelbui op ons dak verlaten we Roslin en om 16:00 uur ook Schotland. Engeland in richting Newcastle on Tyne waar we geboekt hebben. Na de ruige landschappen ziet Engeland er toch meer uit als een pasgeharkte tuin, het brave broertje. We gaan nog een paar dagen reizen maar we zullen nog vaak aan het mooie Schotland terugdenken.

Tot de volgende trip.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Menno:
    25 april 2017
    Hebben jullie ook de Forth-bridge gezien ? Werelderfgoed..

2. Helma:
    25 april 2017
    Ja die lag er aan de andere kant langs "onze brug" wij reden dus over de middelste wn rechts de nieuwe en links The forth bridge. .
  3. Ans seevens:
    26 april 2017
    Prachtig
  4. Wim van Deursen:
    26 april 2017
    Weer bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Tot ziens in Geldrop.