Dag 8 Puerto Iguazú -Voz do Iquasu 26-10-2017 Donderdag

26 oktober 2017 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Een rusteloze nacht. Slecht geslapen ook vanwege het tropisch onweer wat er wel uitknettert hier. Pfff alsof er een oorlog is uitgebroken en de bommen om je oren vliegen!!

Maar om acht uur weer present voor de Braziliaanse kant van de cataratas of watervallen.

De niagara valt in het niet bij deze. Eigenlijk alles wat waterval betreft. Met recht wordt het de mooiste van de wereld genoemd.

Het regent weer en ook onderaan het vallend water worden we nat tot op het bot. Maar het uitzicht is dubbel en dwars het zompen in natte kleren waard.

We kregen een hele lezing van Matias over auto parkeren bij de grens en visum etc. Maar we zijn gewoon met de auto gegaan en geen visum nodig. En ook geen bus. Ik ben nog steeds helemaal onder de indruk en vind eigenlijk de Braziliaanse kant het mooist om te zien omdat je er dan op uitkijkt en de volle omvang van de watervallen ziet.

De Argentijnse kant is mooi vanwege het gevoel en het geluid. Daar krijg je echt een indruk van de kracht van het water. Het geluid voel je tot in je borstkas. En je staat er meer bovenop zodat je het totaalplaatje nooit helemaal ziet.

In Brazilië zie je ook niet alles maar heb je wel een groter overzicht.

Van al dat water wordt je hongerig en we gaan opdrogen in Argentinië. Bij Chinchurrin lunchen. Dan terug naar het hotel nergens geen zin meer in. Eten ingeslagen voor vanavond en we komen de deur niet meer uit. Mattias zorgt voor wat bier en in gedachten ben ik in Geldrop. Dit moet even........