Dag 1 en 2. Geldrop- Buenos Aires 19-20 okt 2017

20 oktober 2017 - Buenos Aires, Argentinië

De reis gaat 28 uur duren. Maar op Schiphol is een computerstoring dus dat word iets langer. De eerste stop in na 9 uur vliegen: Detroit.

Om 0:45 Nederlandse en 18 : 45 Amerikaanse tijd in Detroit overstap naar Atlanta. Gelukkig was het vliegtuig vroeger dan verwacht anders hadden we het niet gehaald met de security checks allemaal. Wat  een gedoe.  Ik werd helemaal afgestoft door een mevrouw die op Edith ( de vrouw van archie bunker) leek. Daarna ging het stof in de spectrometer en mocht ik door. Pffffff. En dat allemaal vanwege een beugel bh. Haha. Kan natuurlijk ook door dat nachtdienstvampierengezicht komen.

Dan 2 uurtjes vliegen naar Atlanta. En daarna nog 10 uur slapen naar Buenos Aires. 10 uur slapen is er niet van gekomen. Maar het was te doen.

Om 10 uur vrijdagochtend komen we aan en we hebben een hele aardige taxichauffeur die meteen een citytour geeft en mijn Spaans al aardig weet op te halen. We vertellen dat we maandag naar iguazu gaan. En meteen wordt zijn dochter gebeld.  Hijzelf is er ook een keer of 4 geweest en zijn dochter moet even een foto sturen van de watervallen . Jaja het digitale tijdperk in Argentinië. ....Ik verwacht dus een prachtige foto van het natuurgebied. Maar ik zie een grote man in een rode regenjas voor een waas van vallend water. Haha. Dat was de taxichauffeur 18 jaar geleden in volle glorie. Dat water zou overal kunnen zijn geweest. Zelfs een douche.  Wel vriendelijk, behulpzaam  en enthousiast die man. Vooral toen hij de wisseltruc toepaste en ons voor € 48 tilde  Maar daar kwamen we natuurlijk later pas achter. Een smetje, maar we hebben er weer van geleerd en hebben erger verwacht in deze stad.

Het appartement is geweldig. Buitenkeuken en zitkamer in de serre. De kroonluchter in het slaapgedeelte maakt het helemaal af en na eerst een powernap ga ik de stad even in. Heel veel kleine winkeltjes en overal een bewaker

Dat geeft niet zo snel een veilig gevoel. En dan ineens een geweldig grote Mall. Prachtig oud gebouw met muurschilderingen helemaal verkracht met glas en metaal. Je ziet wel het originele gebouw nog terug maar toch jammer.

Morgen gaan we de stad verkennen. Maar nu eerst even pinnen voor onze eerste steak vanavond. En op tijd naar bed want we blijven wat suffig.

Zondag zijn hier gemeenteraads verkiezingen. Dan is alles gesloten en mag er geen bier worden verkocht tot na 20:00 uur. Nou moe!  Hebben wij weer.......dan morgen maar even hamsteren  Het internet buiten WiFi is ook niet he van het dus zal het misschien wat minder regelmatig zijn dat ik schrijf en zo

1. Ans seevens:
    21 oktober 2017
    Geniet samen vd mooie reis liefs grtjes
  2. Gerrie:
    21 oktober 2017
    kijk uit voor die taxichauffeurs, slimme jongens, effe bijtanken en dan genieten en dat doen wij ook van de verhalen en foto`s
  3. Ingrid Moberts:
    21 oktober 2017
    Geniet ervan jullie hebben het verdiend..
    😘
  4. Wim van Deursen:
    21 oktober 2017
    Je weet toch dat geen een taxichauffeur te vertrouwen is.
    Leest Hans dit ook?😉
  5. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    21 oktober 2017
    Dus een verrassend begin. Fijn dat je een goed appartement hebt om even goed uit te rusten. Ben nu al benieuwd naar het vervolg.
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    21 oktober 2017
    Leuk al die reacties. Bedankt!
  7. Albert en Annie:
    24 oktober 2017
    Gezellig jullie verhaaltjes .... Geniet ervan ... Dan kunnen wij ook genieten ....