Dag 20 22/05/14 Donderdag

22 mei 2014 - Sarrebourg, Frankrijk

We komen weer wat dichter bij huis. Het regent dus vandaag gaan we de snelweg op. Maar bij elk straaltje zon er weer af. Richting Frankrijk want Duitsland hebben we al gehad.
Zwitserland hebben we ook al ooit gedaan maar dit stuk nog niet. We mikken op Nancy. Zodat we in Luxemburg nog wat drank en cd's kunnen kopen morgen.
Dit is de tweede keer dat we een regenbui gehad hebben. Een flinke in de nacht en nu een buitje.
Als we bij de Gottardpas komen is hij gesloten. Dan maar door de tunnel. Jammer. Maar dit houden we tegoed voor een volgende keer.
We gaan met 15 C en regen de tunnel in. 18 km verder komen we eruit in de zon en 22C, lekker. !
Even even käseschnitte gegeten. Dat is brood gedrenkt in witte wijn met tomaten en een gebakken ei. Dat weer rijkelijk overbakken met gesmolten kaas. Jaja. Maandag weer mijn dieet oppakken. Maar de laatste dag mag het nog.
Dan is het kilometers maken want we willen vanavond ergens bij Nancy zitten zodat het morgen niet alleen maar rijden is. Theo moet nl. fit zijn voor het biljarten morgenavond. Haha
Heb toch de hele dag al zo een afgelopenmetdepret gevoel. Deze route hebben we al zo vaak afgelegd en is zo bekend dat ik er niet enthousiast over kan zijn.  Sowieso ben ik geen francofiel.
In Basel nog een ongeluk gebeurd waardoor we weer in een file komen. Dat schiet niet op.
We bespreken een hotel in Sarrebourg. Een klein plaatsje tussen Strassbourg en Nancy in. Weer lekker duf na een hele dag in de auto. Het regent weer en er is onweer voorspeld. Het hotel bevindt zich bij een Peugeot garage dus er kan niets meer fout gaan. Haha. Het laatste avondje van de reis is aangebroken. Het was een genieten aan een stuk door. Met een dieptepuntje en vele hoogtepunten. Maar we moeten thuis ook nog iets te vertellen hebben. De volgende reis is in oktober naar Australië, kan niet wachten!  Maar hij zal eerst verdiend moeten worden dus gaan we eerst maar weer eens een paar maanden aan de gang. Groetjes allemaal. En bedankt voor de leuke complimentjes en reacties.